Δημιουργίες με Νέες Τεχνολογίες..!

Οι μαθητές των τμημάτων της Δ΄ τάξης εργάζονται στο εργαστήριο υπολογιστών του Σχολείου στα υποθέματα του Σχεδίου Εργασίας: Ο Κόσμος της θάλασσας σε συνεργατικές δραστηριότητες των εκπαιδευτικών των δυο τμημάτων και του εκπαιδευτικού πληροφορικής κ. Δήμου Παντακούδη. Σας παρουσιάζουμε πως οι μαθητές μαθαίνουν τα αντικείμενα που προβλέπονται μέσα από το Αναλυτικό Πρόγραμμα της Πληροφορικής εργαζόμενοι παράλληλα στις δραστηριότητες της Καινοτόμου Δράσης μας. (Παρουσιάζονται ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δραστηριότητες στο κάτω μέρος της σελίδας.)

                                                                                                          *   *    *     *     *

Δραστηριότητα 1η: Αναζήτηση Πληροφοριών για τα Επαγγέλματα της Θάλασσας τώρα και άλλοτε.
Στο πλαίσιο της δραστηριότητας οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες για το  επάγγελμα του
Σφουγγαρά σε διασύνδεση με το μάθημα της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος στις  σχετικές τους ενότητες.

…Η Κάλυμνος, έχει αποκτήσει παγκόσμια φήμη σαν τόπος δυτών και σφουγγαράδων. Η σπογγαλιεία έχει μακραίωνη παράδοση στο νησί και συμβάλει στην οικονομική ευημερία του τόπου. Μαζί με την Κάρπαθο, την Κάσο, τη Νίσυρο, τη Σύμη και τη Χάλκη αποτελούν τις κύριες περιοχές καταγωγής των βουτηχτάδων (όπως λέγονται οι δύτες που βγάζουν από το βυθό της θάλασσας τα σφουγγάρια),που η δραστηριότητά τους απλώνεται σ’ όλη την Ανατολική Μεσόγειο.
Τα τελευταία χρόνια έχουν μεταφέρει την τέχνη τους ακόμη και στην Αμερική, στον Κόλπο του Μεξικού και στη Φλόριντα.
Μέχρι και πριν λίγες δεκαετίες οι δύτες των Δωδεκανήσων καταδύονταν «γυμνοί», δηλαδή χωρίς να φορούν το ειδικό προστατευτικό σκάφανδρο και μάθαιναν την τέχνη τους με τρόπο εμπειρικό. Αυτοί ήταν οι περίφημοι βουτηχτάδες.

Τώρα πια, χρησιμοποιούν ειδικά σκάφανδρα και άλλες εκσυγχρονισμένες συσκευές, ενώ παράλληλα εκπαιδεύονται στην Κρατική Σχολή Δυτών της Καλύμνου, που είναι η μοναδική στο είδος της στην Ελλάδα που παρέχει στους απόφοιτους κρατικό επαγγελματικό δίπλωμα δύτη.
Οι Καλύμνιοι δύτες είναι διάσημοι σε όλη την Μεσόγειο και δεν χρησιμοποιούνται μόνο για την σπογγαλιεία, αλλά και για κάθε καταδυτική εργασία.
Για την ιστορία αναφέρουμε ότι οι παραδοσιακοί γυμνοί βουτηχτάδες, σταμάτησαν τις καταδύσεις το 1895. Από τότε όλοι χρησιμοποιούν τα σκάφανδρα και τηρούν όλα τα μέτρα ασφάλειαs.

Δραστηριότητα 2η:  Αναζήτηση πληροφοριών για τα Οικοσυστήματα από τη Wikipedia / Βικιπαίδεια.

Οικοσυστήματα

Οικολογία είναι ο κλάδος της βιολογίας που μελετά:

 τις σχέσεις μεταξύ των ζωντανών οργανισμών, συμπεριλαμβανομένου και του ανθρώπου (βιοτικοί παράγοντες),

τις σχέσεις των ζωντανών οργανισμών με τους υπόλοιπους παράγοντες του περιβάλλοντος, όπως το κλίμα, τη σύσταση του εδάφους, την αλατότητα των νερών (αβιοτικοί παράγοντες).

Για να μελετήσουν αποτελεσματικότερα τις πολύπλοκες αυτές σχέσεις οι επιστήμονες, μέσω της συστηματικής ταξινόμησης, προσπαθούν να κατατάξουν τους οργανισμούς σε ομάδες. Η απλούστερη από αυτές τις ομάδες είναι το είδος.

Τα άτομα που ανήκουν στο ίδιο είδος παρουσιάζουν ομοιότητες στην εξωτερική τους μορφή και στην εσωτερική τους οργάνωση. Διασταυρώνονται μεταξύ τους δίνοντας γόνιμους απογόνους.

Οργανισμοί του ίδιου είδους που κατοικούν στην ίδια περιοχή, σε μιά συγκεκριμένη χρονική περίοδο, συγκροτούν έναν πληθυσμό.

Μια περιοχή στην οποία οι περιβαλλοντικές συνθήκες ευνοούν την επιβίωση διαφορετικών πληθυσμών λέγεται βιότοπος.

Οι οργανισμοί που ανήκουν σε διαφορετικούς πληθυσμούς και κατοικούν στον ίδιο βιότοπο συγκροτούν τις βιοκοινότητες.

Όλοι οι βιοτικοί και οι αβιοτικοί παράγοντες ενός βιότοπου καθώς και οι μεταξύ τους σχέσεις (τροφικές- αναπαραγωγικές) αποτελούν ένα οικοσύστημα.

Δραστηριότητα 3η: Δημιουργώ το βυθό της θάλασσας με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα TuxPaint.

Δραστηριότητα 4η:Κατασκευάζω γραφήματα με το Excel. Σε διασύνδεση με το μάθημα της Γλώσσας -τετρ.εργασιών: Αναλογία γλυκού-αλμυρού νερού στον πλανήτη.

Δραστηριότητα 5η:Συνθέτουμε το παζλ της θαλάσσιας χελώνας καρέτα-καρέτα με το λογισμικό Kidepedia.

Δραστηριότητα 6η:Δημιουργία θαλασσινού παιχινδιού και προσομοιώσεις απομάκρυνσης πετρελαιοκηλίδων με το εκπαιδευτικό λογισμικό scratch.  δείτε τα εδώ

Δραστηριότητα 7η Δημιουργία ταυτοτήτων των ζώων και ψαριών: Δημιουργήσαμε ταυτότητες δυο όψεων για τα ζώα και ψάρια της θάλασσας με τα παρακάτω πρότυπα που ετοίμασε ο δάσκαλός μας. Οι μαθητές του Δ1 ετοίμασαν τις πρώτες  ταυτότητες ψαριών κα ζώων αφού βρήκαν πληροφορίες στο διαδίκτυο με συνεργασία του δασκάλου τους και του καθηγητή πληροφορικής τους και θα συνεχίσουν στα επόμενα μαθήματα μεγαλώνοντας τη βάση δεδομένων που δημιουργούν.

Δραστηριότητα 8η:Ειδήσεις για τη θάλασσα – Δημιουργία Ηλεκτρονικού  Περιοδικού από πληροφορίες που βρήκαν οι μαθητές εργαζόμενοι ανά ομάδες (παρέες) εκτός σχολείου. Τα κείμενα και γενικά το υλικό μαζί μετις πηγές τους έφεραν στην τάξη σε ηλεκτρονική μορφή.


Δραστηριότητα 9η: ο Πορθμός του Ευρίπου τα φαινόμενα της παλίρροιας-άμπωτης/πλημμυρίδας.

 



Advertisements
Σχολιάστε

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s